REGULAMIN I PROCEDURA ZAPEWNIENIA BEZPIECZNEGO
FUNKCJONOWANIA KLUBU FITNESS ROCKSTEP w Radomiu
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
I. PODSTAWA PRAWNA
1. Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w
sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i
niepublicznych szkołach i placówkach (t. j. Dz. U. z
2020 r. poz. 1166).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12
sierpnia 2020 r. w sprawie
czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek
systemu oś wiaty w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz.
1389).
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w
sprawie ustanowienia
określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu
epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1358).
4. Wytyczne
przeciwepidemiczne Głównego
Inspektora Sanitarnego z dnia 30
kwietnia 2020 r.
dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form
wychowania przedszkolnego oraz
instytucji opieki nad dzieckiem w wieku do lat
3, wydane na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. 2019
poz. 322
z późn. zm.) oraz wytyczne dla szkół z dnia 26 czerwca 2020 r.
II. REGULAMIN FUNKCJONOWANIA KLUBU W WARUNKACH
ZAGROŻENIA WIRUSEM COVID-19
1. W celu
zapewnienia bezpieczeństwa podczas zagrożenia wirusem COVID-19 wszyscy
pracownicy, uczestnicy i inne osoby, są zobowiązani do bezwzględnego zapoznania się i
stosowania zapisów niniejszej procedury i regulaminu .
2. W zajęciach mogą brać udział tylko osoby zdrowe - bez objawów infekcji.
3. Wszystkich wchodzących do klubu obowiązuje dezynfekcja rąk oraz zakrywanie ust i nosa
w recepcji , korytarzach, szatniach oraz toaletach klubu
4. Przy wejściu do klubu znajdują się płyny do dezynfekcji
rąk wraz z instrukcją
przeprowadzenia dezynfekcji dłoni.
5. Tylko podczas zajęć tanecznych i fitness - nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa.
6. Młodzież i dorośli uczestniczący w zajęciach wchodzą i wychodzą ze Studia sami .
7. Na terenie klubu , uczestnicy zajęć mogą korzystać z szatni oraz toalety .
8. Na zajęcia uczestnicy przychodzą nie wcześniej niż 10 minut przed ich rozpoczęciem.
9. Bezpośrednio po zajęciach uczestnicy opuszczają teren klubu .
10. W trakcie ćwiczeń uczestnicy zajęć zachowują bezpieczną odległość 1.5 m .
III. ORGANIZACJA PRACY KLUBU FITNESS
1. Warunkiem niezbędnym do przyjęcia uczestnika zajęć jest złożenie (formularza
zgłoszeniowego RODO ) i wyrażenie zgody na wymagania objęte
niniejszą
procedurą
2. Uczestnik przychodzi do klubu bez oznak chorobowych.
3. Uczestnik wyraża zgodę na pomiar
temperatury ciała , jeśli zaistnieje taka
konieczność w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych podczas pobytu w
klubu.
4. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub
izolacji w warunkach domowych nie wolno
przychodzić do klubu .
5. Uczestnik ma zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły, jak i innych
uczestników wynoszący min. 1,5 m.
6. Uczestnik - dezynfekują ręce, przebierają się
w szatni klubu, umieszczają rzeczy w
wyznaczonej szafce i sprawnie udają się na zajęcia do wyznaczonej sali.
7. Rekomenduje się wietrzenie wszystkich pomieszczeń po zakończeniu każdych zajęć.
8. Uczestnik , po zajęciach zobowiązany jest do opuszczenia klubu zaraz po zakończeniu zajęć,
bez zbędnego poruszania się po terenie klubu.
9. Uczestnik podejmuję wszelkie decyzje związane z leczeniem .
10. Uczestnik niezwłocznie informują dyrektora klubu o zachorowaniu na chorobę zakaźną, kontakcie z osobami
chorymi lub podejrzanymi o zachorowanie
na COVID-19, bądź o
przebywaniu w miejscach występowania wirusa (SARS-CoV-2).
11. W razie zaistnienia sytuacji podejrzenia zakażenia
COVID-19 uczestnik wyraża zgodę na
podjęcie wewnętrznej procedury
bezpieczeństwa - Izolacja uczestnika z podejrzeniem
COVID-19, czyli umieszczenie w pomieszczeniu przeznaczonym do odizolowania chorego
od innych zdrowych .
12. Uczestnik dokonuję płatności w recepcji klubu z
zachowaniem reżimu sanitarnego . Dyrekcja
klubu, instruktorzy i inni pracownicy do minimum ograniczają kontakty między grupami .
13. Każda sala wyposażona jest w płyn dezynfekujący .
14. Pomieszczenia sanitarne są wyposażone w ciepłą
wodę, mydło, ręczniki jednorazowe, instrukcję
mycia rąk.
15. Pomieszczenia higieniczno – sanitarne są myte i dezynfekowane systematycznie, zgodnie z
planem.
16. Na terenie klubu pozostaje automat z napojami do dyspozycji społeczności klubu.
17. Instruktorzy i inni pracownicy wyposażeni są w środki ochrony osobistej
adekwatne do potrzeb.
Stosowanie środków ochrony osobistej uzależnione jest od decyzji
pracownika.
IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZESTNIKÓW POSTĘPOWANIA
1. DYREKTOR:
a) podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania
szkoły w szczególnych warunkach zagrożenia
epidemiologicznego,
b) powiadamia telefonicznie rodziców/opiekunów
dziecka, u którego występują objawy
koronawirusa : podwyższona temperatura, kaszel, duszności,
c) powiadamia odpowiednie organy o podejrzeniu lub zachorowaniu na COVID-19.
2. UCZESTNIK :
a) jeżeli uczestnik manifestuje, przejawia
niepokojące objawy choroby należy odizolować go w
odrębnym pomieszczeniu lub w wyznaczonym miejscu ;
b) uczestnik powinien zdezynfekować ręce , po wejściu
do studia, sali klubu i po
skorzystaniu z
toalety.
telefonów, są dostępni w razie potrzeby kontaktu pod podanym numerem telefonu,
f) dokonują płatności w recepcji studia w reżimie sanitarnym
3. INSTRUKTORZY :
a) instruktor w przypadku zaobserwowania objawów
choroby zobowiązany jest do zmierzenia
temperatury. W przypadku stwierdzenia wystąpienia
podwyższonej temperatury ciała ,
powyżej 37 stopni lub przebywania na terenie szkoły chorych,
zakatarzonych,
kaszlących, należy bezzwłoczne powiadomić dyrektora szkoły , wzmóc ochronę higieniczną,
b) instruktor , w przypadku podejrzenia lub zdiagnozowania objawów chorobowych będzie
kierować uczestnika do wydzielonego
pomieszczenia (izolatki), następnie poinformuje dyrektora
klubu o podejrzeniu zachorowania,
c) instruktor jest zobowiązany do przestrzegania
zaostrzonego reżimu sanitarnego i dopilnowania w
tym zakresie uczestników zajęć ,
d) instruktor niezwłocznie informuje dyrektora o
kontakcie z osobami chorymi lub podejrzanymi o
zachorowanie na COVID-19,
4. POZOSTALI PRACOWNICY:
a) przestrzegają narzuconego reżimu sanitarnego,
tj. zwiększają częstotliwość mycia i dezynfekcji
sal do zajęć, sanitariatów, korytarzy,
b) odpowiadają za nadzór dotyczący obowiązku
dezynfekcji rąk przez wszystkie osoby wchodzące
ze szkoły,
c) niezwłocznie informują dyrektora o kontakcie z
osobami chorymi lub podejrzanymi o
zachorowanie na COVID-19.
KLUBU ROCKSTEP –
ZALECENIA !! ZASADY HIGIENY DLA OSÓB BIORĄCYCH UDZIAŁ W ZAJĘCIACH FITNESS !! 1. W
zajęciach mogą brać udział tylko osoby zdrowe- bez objawów infekcji. 2. Osoby
korzystające z zajęć są zobowiązane do dezynfekcji rąk wchodząc i opuszczając Klub. 3. Na
terenie Klubu jest możliwość
korzystania z szatni i węzła sanitarnego (poza toaletą). 4. Podczas
zajęć, nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa. Obowiązek zakrywania ust i nosa obowiązuje jedynie w recepcji i korytarzach klubu , szatni. 5. Nie ma
możliwości przebywania innych osób towarzyszących na terenie Klubu 6. Po zajęciach , każdy uczestnik zobowiązany jest do dezynfekcji sprzętu z którego korzystał . 7. Na
zajęcia przychodzimy nie wcześniej niż 10 minut przed ich rozpoczęciem. 8. Bezpośrednio
po zajęciach opuszczamy teren Klubu . 9. W trakcie
ćwiczeń należy zachować bezpieczną odległość. 10. Zajęcia zostają skrócone - CZAS 50 min. aby uczestnicy swobodnie mogli wchodzić i wychodzić bez gromadzenia się w Klubie . WZNOWIONE ZAJĘCIA BĘDĄ PROWADZONE W WYMAGANYM REŻIMIE SANITARNYM !!!